To-sproget og to-kulturel mentor<\/h2>\n
Uddannelsen har f\u00f8lgende indhold:<\/p>\n
Modul 1:<\/b><\/p>\n
\u25cf Mentorrollen og mentorfunktionen, herunder personligt engagement i en professionel sammenh\u00e6ng
\n\u25cf Forskelle mellem mentoren og tolken – rolleafklaring
\n\u25cf Etik og regler
\n\u25cf Kulturelle og sproglige aspekter i arbejdet
\n\u25cf Borgeren i centrum, motivation, empowerment og recovery
\n\u25cf Ressourcer og udviklingspotentialer
\n\u25cf Rammer, kontekster og netv\u00e6rk
\n\u25cf Kommunikation, relationer, positioner i mentorarbejde
\n\u25cf Konfliktl\u00f8sningsmodeller
\n\u25cf Samarbejdspartnere og samarbejdsmodeller, samarbejdsmetoder herunder tv\u00e6rfagligt og tv\u00e6rsektorient samarbejde
\n\u25cf Dokumentation og handleplaner mv.
\n\u25cf Supervision, netv\u00e6rk o.l. for mentoren
\n\u25cf Aftaler, kontrakter, definition af mentorens opgaver, forventningsafstemning.<\/p>\n
Eksamen<\/b><\/p>\n
Modul 2:<\/b><\/p>\n
Mentoren som st\u00f8tte til vejen mod besk\u00e6ftigelse eller uddannelse<\/p>\n
\u25cf Jobcenterets rolle i besk\u00e6ftigelses- og integrationsindsatsen, herunder orientering om den juridiske ramme
\n\u25cf Myndighedens rolle, mentorens m\u00e5l og rolle, lovgrundlaget
\n\u25cf M\u00e5lgrupperne
\n\u25cf Arbejdsmarkedet, virksomhederne
\n\u25cf Uddannelsessektorens muligheder, herunder dens vejledningsmuligheder
\n\u25cf Veje til uddannelse og arbejde i det danske samfund, udvikling af ressourcer
\n\u25cf Borgerens professionelle netv\u00e6rk<\/p>\n
Mentoren\/st\u00f8ttekontaktpersonen\/hjemmevejlederen som st\u00f8tte til mennesker med handicap, psykiske lidelser og\/eller sociale problemer<\/p>\n
\u25cf M\u00e5lgrupperne
\n\u25cf Mere om motivation og empowerment, recovery
\n\u25cf Ops\u00f8gende arbejdei forhold til de mest udsatte
\n\u25cf Netv\u00e6rksskabelse
\n\u25cf Lovgrundlag og intentioner (forventninger) for SKP-ordningen og hjemmevejlederordningen
\n\u25cf Samarbejdet med social forvaltning, myndighedens rolle, mentorens rolle,
\n\u25cf Borgerens professionelle netv\u00e6rk<\/p>\n
Mentoren som st\u00f8tte til sundhedsfremme<\/p>\n
\u25cf M\u00e5lgrupperne
\n\u25cf Mere om motivation og empowerment
\n\u25cf Ideer til kostoml\u00e6gninger, motion mv.
\n\u25cf Netv\u00e6rksskabelse
\n\u25cf Lovgrundlag og intentioner (forventninger)
\n\u25cf Samarbejdet med sundheds- og social forvaltning, myndighedens rolle, mentorens rolle,
\n\u25cf Borgerens professionelle netv\u00e6rk<\/p>\n
Mentoren som st\u00f8tte til udsatte b\u00f8rn og familier<\/p>\n
\u25cf M\u00e5lgrupperne
\n\u25cf S\u00e6rlige sproglige og kulturelle opm\u00e6rksomhedspunkter
\n\u25cf Familiesystemer
\n\u25cf Mere om motivation og empowerment
\n\u25cf Netv\u00e6rksskabelse
\n\u25cf Lovgrundlag og intentioner (forventninger)
\n\u25cf Samarbejdet med b\u00f8rne- og familieafdelingen, myndighedens rolle, mentorens rolle,
\n\u25cf B\u00f8rnenes og familiens professionelle netv\u00e6rk<\/p>\n
Eksamen<\/b><\/p>\nPraktisk\/pris<\/h2>\n
Mentoruddannelsen er delt i to moduler p\u00e5 hver 15 ECTS point, samlet 30 ECTS point.
\nHvert modul varer et halvt \u00e5r.<\/p>\n
Prisen pr. modul p\u00e5 mentoruddannelse er kr. 18.900 kr., ialt alts\u00e5 37.800 kr. for hele mentoruddannelsen.
\nMan kan v\u00e6lge at tage et modul eller begge. Man afregner under alle omst\u00e6ndigheder et modul af gangen.<\/p>\n
Mentor 2<\/strong> forl\u00f8ber fra d. 11. november 2019 – 14. april 2020\u00a0<\/strong> (mandage)<\/p>\n Mentor 1<\/strong> forl\u00f8ber fra d. 20. april – 6. oktober 2020<\/strong>\u00a0 \u00a0 \u00a0 (mandage)<\/p>\n<\/div> <\/div> <\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/section>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"To-sproget og to-kulturel mentor Uddannelsen har f\u00f8lgende indhold: Modul 1: \u25cf Mentorrollen og mentorfunktionen, herunder personligt engagement i en professionel sammenh\u00e6ng \u25cf Forskelle mellem mentoren og tolken - rolleafklaring \u25cf Etik og regler \u25cf Kulturelle og sproglige aspekter i arbejdet \u25cf Borgeren i centrum, motivation, empowerment og recovery \u25cf Ressourcer og udviklingspotentialer \u25cf Rammer, kontekster og netv\u00e6rk \u25cf Kommunikation, relationer, positioner i mentorarbejde \u25cf Konfliktl\u00f8sningsmodeller \u25cf Samarbejdspartnere og samarbejdsmodeller, samarbejdsmetoder herunder tv\u00e6rfagligt og tv\u00e6rsektorient samarbejde \u25cf Dokumentation og handleplaner mv. \u25cf Supervision, netv\u00e6rk o.l. for mentoren \u25cf Aftaler, kontrakter, definition af mentorens opgaver, forventningsafstemning. Eksamen Modul 2: Mentoren som st\u00f8tte til vejen mod besk\u00e6ftigelse eller uddannelse \u25cf Jobcenterets rolle i besk\u00e6ftigelses- og integrationsindsatsen, herunder orientering om den juridiske ramme \u25cf...","protected":false},"author":4,"featured_media":0,"parent":0,"menu_order":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","template":"","meta":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/tolkeakademiet.dk\/index.php?rest_route=\/wp\/v2\/pages\/990"}],"collection":[{"href":"https:\/\/tolkeakademiet.dk\/index.php?rest_route=\/wp\/v2\/pages"}],"about":[{"href":"https:\/\/tolkeakademiet.dk\/index.php?rest_route=\/wp\/v2\/types\/page"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tolkeakademiet.dk\/index.php?rest_route=\/wp\/v2\/users\/4"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tolkeakademiet.dk\/index.php?rest_route=%2Fwp%2Fv2%2Fcomments&post=990"}],"version-history":[{"count":11,"href":"https:\/\/tolkeakademiet.dk\/index.php?rest_route=\/wp\/v2\/pages\/990\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":1101,"href":"https:\/\/tolkeakademiet.dk\/index.php?rest_route=\/wp\/v2\/pages\/990\/revisions\/1101"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/tolkeakademiet.dk\/index.php?rest_route=%2Fwp%2Fv2%2Fmedia&parent=990"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}